Thursday, October 05, 2006

Min nye blogg

Vel. Nå har jeg vært en stund i gamet. Jeg har blitt en blogger, og jeg har valgt å gå i mine profesjonelle bloggvenners fotspor... Forlate Msn til fordel for blogspot. Jeg har blitt voksen. Jeg demper fargene, øker seriøsiteten. Fra nå å av skal det bli mere politikk og mindre svada.
Neida. . Jeg er å blir den samme. Også denne bloggen er til ære for en matrett jeg er redd kommer til å gå i glemmeboken sammen med vår alles kjære aspic. Et skip på vei ned. For hvem husker vel gamle Adolf Henrik Lindstrøm, som var kokk på flere polferder og ekspidisjoner på begynnelsen av 1900 tallet? Ikke jeg. Jeg er glad i å se på prospekter av gamle matretter. Jeg samler på dem fordi det er så viktig. Et minne om en generasjon som straks blir tatt fra oss. De som bygde landet, de som har opplevd krigen. De som stolt dro fram Rekesmørbrød på lørdagskvelden mens naboene var stumme av begeistring i det persillekvasten ble lagt på og Ingrid Espelid skrudd av. Den nøysommelige generasjon. Generasjonen hvor ingen ting var overlatt til tilfeldighetene. .. Men nok nostalgi.
Det er over og ut for MSN. Først og fremst fordi de vil styre språkbruken min når jeg er forbanna og vil banne.
Så her er den splitter ny. Med virtuelle ark og fargestifter tell!

2 Comments:

Blogger Benedikte said...

Grattis! Og jeg er førstemann til å kommentere!

Friday, 06 October, 2006  
Blogger Krissabing said...

Ja , beinne, og du var min store inspirasjon også!1

Monday, 16 October, 2006  

Post a Comment

<< Home