Tuesday, April 17, 2007

Hilsen fra sosialdemokratietshøyborg...

Jeg prøvde meg som treningsnarkoman en gang, og har innsett at det ikke lå for meg (endte opp i den barmhjertigekategorien "støttemedlem"). Min fysiskeaktivitet begrenser seg altså til ; rusle til universitet, gå en skitur i ny og ned , og noen turer til tromsdalstind, så lenge det ikke er snø (med andre ord relativt skjelden) meen, det hender at jeg går i svømmehallen.

Det flotte med svømmehallen er at folk går dit for å "mosjonere" ikke trene. Folk som trener har helt andre intensjoner med sin fysiskeaktivtet enn det folk som mosjonerer har. Mens man føler seg lettere ille til mote da man prøver å holde trutt med pikene på første rad under en step-time på et treningstudio, er det derimot en sann selvtillitboost å gå i en svømmehall, da de som mosjonerer sammen med deg har mange barnefødsler bak seg, og forlengst oversteget kjønnsmodenalder (dessuten svømmer de så tregt at konkurranseinstinktet blir stimulert i det du svømmer forbi dem)

Jeg liker også den strenge etiketten i svømmehallen. Overalt er det hengt opp skilt av typen:
-Gå lang langsiden, ikke stup, dusj før bastu, dusj før basseng, svøm på langs. Etc.
Jeg liker at både badevakter og allminnelige badegjester er veldig snare på å opplyse de uopplyste om eventuelle feil de måtte gjøre.
Jeg ble en gang opplyst at det å ha med badetøyet sitt inn i badstuen, var fullstendig uakseptabelt (klordamp) jeg ble selvsagt litt redd , men ærbødig, lot jeg dem ligge. Et annen fantastik ting er fraværet av musikk, her kan man simpelhen la tankene flyte (arhg) UTEN at Vengaboys, dance mania eller annet makkverk måtte forstyrre dem.

En gang overhørte jeg en mann (ganske gammel) gi en kvinne (ganske ung) en relativt kraftig verbal overhøvling, fordi hun ikke kjente til "svøm-en-bane-fram-og-den-vedsideliggende-tilbake-ved-stor-pågang-regelen" Siden det har jeg fulgt den

Nå i det siste har det kommet noen jeg velger å kalle "de nyliberalistiske svømmerne"
De som KRÅLER!!!! De bulldozerer svømmehallen med sin svært så hensynsløse kråling. Alt det gamlisene har bygd opp av streng svømmeetikkete og regler for hvordan man svømmer i en stappfull, kommunal svømmehall river/kråler de ned. De sier ikke unskyld når de simpelthen sparker uskyldige i hodet (f.eks meg) med krålerføttene sine. De lager utrolig mye spetakkel , generell elendighet og en mildt sagt økt bølgefrekvens. Det verste av alt er at de ikke , under noen omstendigheter, følger den gamlemannens "Svøm-en-bane-frem-og-den-vedsideliggende-tilbake-regelen"

Nei , press dem ut, de diamantøredobbebefengte , solariumsbrune krålerene. Tilbake til hamsterhjulene, foran speilene, der de hører hjemme!

4 Comments:

Blogger Benedikte said...

Æsj, jeg hater også krålere. De trimmer, de mosjonerer ikke. Måtte de dø!

Wednesday, 18 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Enig med dere!
Krålerene må ut!

Wednesday, 18 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

For en artig tilfeldighet. I morra skal æ også på svømming. Det er heldigvis ikke så trangt i bassenget her hjemme hos meg.

Bård

Friday, 20 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Fy faen! Kraalerne maa doe. Jeg gleder meg til aa ta opp kampen mot all urett i svoemmehallen sammen med dere.

Saturday, 21 April, 2007  

Post a Comment

<< Home