Tuesday, March 27, 2007

Faen.

I dag var jeg hos legen , siden jeg har en nærmest religiøstiltro til leger , ser jeg alltid på det som en positiv opplevelse å avlegge henne en visit. Jeg benytter alltid anledningen til å spørre om ting som jeg har lest i illustert vitenskap, og hun er ofte et oppkomme av gode funfacts.
Å gå til legen er dessuten en perfekt anledning til å ta en pause fra studiene; drikke litt kaffe i byen og gjøre impulskjøp (2 påskeegg) og henge litt i sola.

Det som derimot er et lite helvete er at må vente ganske lenge før man kommer inn til legen. Jeg har jo tålmodighet til en arkeolog , så problemet er ikke ventetiden, det er en perfekt unskyldning for å lese blader som Allers, KK,Villmarksliv eller annen lektyre som måtte befinne seg på et venterom. Problemet er den audielleterroren som er så mye utbretdt på slike steder. Jeg snakker om P4. Ikke nok med at jeg ble utsatt for det når jeg satt på venterommet , men også når jeg satt der med dødsangst og ble satt sprøyter på, ble (nyere) U2 peppret inn i hue mitt av frekvensen 106,2 (?)

Jeg hater P4 like mye som jeg hater trynet til Per Sandberg, rampelysjournaliseter, spekesild og potetgull med ost og løk. Jeg hater sjargongen, musikken og de forferdelige reklamene. Jeg hater den joviale tonen ,det enorme aspektet for svenske programledere, OG, ikke minst Mark Knophler-fetisjen deres.
Jeg var i en periode hårmodell for en lærling, i utgangspunktet en svært behagelig erfaring, hvor jeg kunne leve ut alle "kvinneklisjeene" (sitte under en diger hårføner med ruller i håret og lese "ELLE" ) men hva sto på; Jo; P4. Der måtte jeg sitte i tre timer i uka og høre på Sarah Nathasha Melby og dårlige FLAX-loddreklamer. Det var et lite helvete skal jeg si deg.

Min karriere i Hotell-bransjen var også preget av P4-fetisjisme fra ledelsens side. En gang var det en liten rebell som forsøkte å skifte til noe mer lyttervennlig , da ble de veletablerte frokostvaktene harniske; Dette kan man da vitterligen ikke gjøre.

Hva er det med P4 som setter dem i en så særskilt posisjon som venterommets, frisørsalongens, hotellets, og butikkens favorittkanal. Og hvordan kan jeg bevege meg i det offentlige rom UTEN å støte på Lyden av Norge og lignende DRIIIIIT

Om helvete finnes , er jeg sikker på at det i tilegg til å være veldig varmt , blir spilt P4, non-stop.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du, det tror jeg faktisk du har helt rett i.

Friday, 06 April, 2007  

Post a Comment

<< Home