Wednesday, March 28, 2007

Ah, nå gjør hun det igjen.

Argh. Nå skjer det igjen. Jeg gjør det som på fagspråket kalles PROKASTINASJON.
Dette er et velkjent fenomen for mange som har frister å forholde seg til. Som i mitt tilfelle ; Hjemmeeksamen. Jeg har vært ganske flink hele uka, jeg trodde at endelig hadde jeg fått litt struktur på min studiehverdag og tid. Jeg har lagd kompliserte systemer på hvordan jeg kan spare tid. Bla: Ikke børste håret, gå kjempefort fra A til B. Lese på bussen. Spurte mellom teorifagbygget og UB. Ikke spille tåpelige flashspill på nettet. Ikke ta timeslange kaffepauser. Det har gått bra inntil i dag, en dag før deadline. Det har sklidd fullstendig ut. Jeg har:

- Brukt to timer på å spise middag i kantina med Frithjof.
- Jeg har frekventert kantina for å hente mer kaffe, før den forrige koppen er drukket opp.
- Jeg har røkt masse.
- Jeg har googlet.
- Jeg har spilt free cell.
- Jeg har sortert bilder.
- Jeg har lest samtlige dagsaviser.
- Jeg har snakket med mamma på telefonen.
- Jeg har surfet på internett.
- Jeg har kopiert ting.


Og verst av alt ;
- Jeg skriver dette.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home