Sunday, October 22, 2006

Naboer

En Nabo Spiller melanskolsk på fiolin. Store deler av døgnet. Når vedkommede IKKE gnikker på fela si, er det ikke noe i veien for at han/hun klamper litt i klaveret, evt varierer med blåseinstrumenter
En annen har fått smaken på windows xp , Msn, windowsmedia player og stooore høytalere. Begynner gjerne morgenen med litt "sprææk" popmusikk, innimellom høres den karakteristiske lyden fra når han får en samtale på msn sin, evt avslutningstonen på Windows Xp... Som om ikke dette er nok liker han også å synge med på den "spræke" popmusikken sin.
Nabo 3 er Ei lite jente som liker å henge over verandagjerdet å rope "hola" "hola" (heller ikke hun ser ut til å ha noe særlig volumsensur på seg selv) I tilegg har hun en blokkfløyte, foreldrene hennes har tydeligvis sendt henne ut på verandaen (som ligger vis-a-vis mitt vindu) for å utføre denne formen for audiovisuell terror.
Nabo 4, lager selv ikke så mye lyd. Vi har en mistanke om at denne naboen muligens er død. For Klokka 3 og 5 om natta samt tidlig på morgenen , hver dag, kimer det i en vekkerklokke som aldri blir stoppet , mens som etterhvert blir lei og ebber ut, før den like entusisastisk starter igjen et par timer etterpå.

Jeg sier eder, jeg skal være tålmodig, men den dagen jeg blir riktig så god til å banne høylytt på spansk. Skal jeg gi alle som våger å forstyrre min Skjønnhetssøvn før klokka 9 en verbal overhøvling de sent vil glemme ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home