Saturday, October 28, 2006

Hårmoter bland menn på UAB.

Vel, som dere som har vært her og besøkt Universitat Autonoma vet, har universitetet snarere fellestrekk med en hippieleir enn et universitet. Kassegitarer , friiiker av ypperstekaliber, avslapping på de "grønne lungene" øl til frokost, og stort inntak av THC, kan vel være en slags raus oppsummering av mitt inntrykk av UAB. I Norge er omgang med Hasjis og marihauna gjerne begrenset til mørke kjellerrom og bak lukkede dører. Så jeg ble mildt sagt litt sjokkert over at disse stoffene blir inntatt i full åpenhet på stedets røyk-frie kantiner, lesesaler og ellers hvor det skulle passe seg. Men , det var uansett ikke det denne posten skulle handle om. Det skal nemmelig handle om hvordan menn/gutter på dette universitetet velger å være på håret. Her finnes det strengt talt 3 kategorier (Pluss en fjerde da; streit , vanlig gutteklipp , men den finnes vel på de fleste kontinent , så den forbigås her i stillhet.)
ILL 1: Her er en av de mest utbredte frisyrene, (beklager illustrasjonen, den er et resultat av hastverksarbeid) Det er rett og slett en 4 mm frisyre, men med dreads. Kortklipt men med 4-8 dreads i nakken. MErkelig... Det rare er at denne frisyren er ganske så vanlig. I klassen min f.eks er det intet mindre enn 2 stk med denne hårsveisen,,,
Illustrasjon 2: Hockeysveis."80tallets hevn" At den stadig har sin rennessanse er noe vi har lært med tiden. Men i og med at sør-europeere gjerne har krøller er dette en sterk påminnelse om det noe utskjelte 80tallet er på vei tilbake.
Illustrasjon 3: Rotthale. Nok et "blast from the past"

Dette er på ingen måte en oppfordring til mine lesere om å adaptere disse noe merkelige formene for kreativ hårkunst...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hei, Kristin!

Herlig blog du har. Jeg trodde fremdeles det var aspic-kvinnen som var greia, men så fant jeg denne.
Hvordan går det i Barça? Har du vært innom stamkneipa i det siste?
Vi her i Tromsø har såvidt begynt å komme oss etter den kvelden på "Los Locos".

Tuesday, 31 October, 2006  
Blogger Krissabing said...

He he , nei jeg har ikke vært innom "Stamkneipa" enda,,, føltes litt feil uten dere egentlig. heheh det er jo VÅR stamkneipe :)

Sunday, 05 November, 2006  

Post a Comment

<< Home