Friday, November 10, 2006

Festa Mayor = Den versta festen..

I går var jeg på fest. På universitetet. Jeg visste at det skulle være en scvær fest, men jeg hadde ikke helt innsett følgene av at 40.000 studenter skal feste. Så ,ved godt mot tar jeg turen. I ekte skolelysånd hadde jeg med en bok , sånn i tilfellet. Men det var ingen skole den dagen, den var avlyst til fordel for festen. Jeg kom dit i ettiden på formiddagen. Stemningen tilsa at her er det ikke plass til noe kaffe-ritual , så jeg gikk å kjøpte meg en øl. De i køen bak meg synes Norge var det fineste landet i verden, og hadde allerede fortært en flaske Tequilla. En mann går forbi meg, han hadde ingen klær , bare en svensk vikinghjelm og en g-string truse. Ellers er alle trapper gjort om til scener hvor performence, jambespilling (fuck) og poesiopplesning utøves. På de store scenene var det mer kjente band. Der vandret elever og professorer rundt i solskinnet , dynket i øl og mariahauna. (Uab-stilen viser det seg)
Etter uttalige "menneskepyramider" akkomponert av korpsmusikk (Til min store skrekk har også UAB en versjon av Ompaniet, du vet disse "Helsprøe" studentkorpsene som spiller korpsversjoner av populærmusikk) Øl, og overaktiv sosialisering, dro jeg ved midnatt hjem. Lettere påseilet..

Jeg kom meg ikke på Laben i dag. ..
Og for en gang skyld kan jeg legge den hele og fulle skylden for mitt fraværende oppmøte på Universitet..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home