Tuesday, November 07, 2006

I mangel på et sosielt nettverk presenterer jeg folk jeg ikke kjenner : Vakta



Dette er "Vakta". For de av dere som har vært her, kan dere vel ikke ha unngått å lagt merke til denne noe karakteristiske mannen, ulastelig kledd i sort og alltid med et smil om munnen. Han er vakt utenfor strippeklubben i underetasjen der jeg bor. Jeg har nå , etter å ha stått utenfor leiligheten vår å fikklet for å funnet nøklene mine , etterhvert opparbeidet meg et slags bekjentskap til denne mannen. Vi er riktignok på "heiet" for 2 måned og jeg er redd vårt bekjentskap vil ende der, da jeg har mistet litt av min jatteevne.
Vakta er vakt tidlig som sent , og opprettholder ro og orden utenfor det noe snuskete etablissementet. Men, jeg har observert , at han har en annen funksjon også denne karen. Han er nemmelig nabolagets sosiale lim. ALLE kjenner han, nabolagets kvinner kysser han , kniser av komplementene hans, mens karene gir han lanken og ler høyt av vitsene hans og lytter ivrig til hans sladder. At han har en miljøprofil , er det heller ingen tvil om, for jeg ser han stadig plukke opp etterlatenskaper etter mer tvilsomme konsumenter. Da er vakta der på et blunk og kaster det etterlatte i sin representative kildesorteringscontainer.

(Jeg innser at dette som skulle bli en hyllest til en lokal helt, kanskje høres mer ut som spionasje, noe som også fotografiet også kan bygge opp under, men det var i allefall ikke min hensikt..)

De neste utvalgte i serien "I mangelen på et sosialt nettverk, presenterer jeg folk jeg ikke kjenner" er Mr Kinky og La Gorda fra frukthandelen "Fruits"

1 Comments:

Blogger Stian Johansen said...

hihi! alle trenger en snuskevakt med miljøprofil! savner deg i tromsø!

Thursday, 09 November, 2006  

Post a Comment

<< Home