Thursday, February 01, 2007

Den lengste reisa.

I helga tok jon sigurd og jeg bussen til Reisa. For å Slippe unna byens mas og kav, drikke applsin-juice og vodka og se litt av Troms fylke fra et bussvindu.

Vi hadde dessuten to oppdrag å utføre; 1. Besøke Bård. 2. Forsøke å få kjøpt litt lokal-reisa-brennevin til en planlagt punsj fra helvette. Hjemme hos Bård var også Benedikte.
Etter inntak av litt Taco. Kjørte vi i en litt baktung bil (7) til ungkarshula til Bårds venner, Daniel og Halvor. Daniel hadde sveiset seg et scooterhopp som han nylig hadde hoppet 14 meter på. Jeg fikk også et kort innføringskurs i hvilke snøscooter jeg burde gå for om sjangsen bød seg. Jeg vet nå at Articat og Polaris står høyt i kurs, mens Skidoo bør man i aller høyeste grad styre unna.

På et tidspunkt gled en ungmøy inn i ungkarshulen. Jeg tror både jeg og Benedikte følte vår posisjonering som kvinner ble litt svekket , for hun hadde alle attributter i orden; Knallrød lip-gloss, sløret smil, en "fluffy" hvit vinterjakke og en kløft fra en annen verden samt en litt fistelaktig stemme. Etter hun hadde drukket noen øl , ville hun sitte på fanget til Jon Sigurd og lurte på om han var læstadianer. Hun stilte seg ved siden av ham og sa "fange" (på en søt,noe barnlig måte) Jon sigurd som ikke synes kvinnelig kurtise er såååå fett, skjønnte ikke hva jenta mente , så han spurte henne hva hun ville. "sitte på fanget" sier hun. Jon Sigurd , som ikke lar seg lure av ungpikers då-dyrøyne og doble D-cup , sa at nei det kunne hun nok ikke. Piken , som tydeligvis ikke var vant til å bli avvist av menn , begynte da å gråte og dro hjem.
Etterpå dro vi til jægerstua, hvor ungdommen holder til. Søte-Tor (17) fikk også bli med inn. Som en slags icebreaker med den kvinnelige andelen av jægerstua , prøvde jeg å være med på den litt vulgærerotiske dansinga deres. Men ingen respons. Kombinasjonen mangel-på-rytmesans-Superundertøy og fornuftige sko ser ikke ut til å gi særlig positiv utteling blandt Reisajentene.
Etterpå dro vi på Bios (Bil inn og spis) Søte-Tor (17) fikk desverre ikke bli med inn , da dørvakta var litt vel Nazi i kantene. Her ble svisker spilt. Øl fortært. Jon Sigurd spinner seg ufrivillig inn i et nettverk av løgner om at han har spilt på junior-landslaget i fotball. Noe han gjorde med sådan overbevisning at han brukte en time for å komme seg unna fotballentusiasten han snakket med. Jeg blir full og stjal med meg souvinirer. Vi danser, og drar hjem. Scooter-Daniel river i stykker jakka til Jon Sigurd etter en vennskapelig slosskamp og påfølgende etterfest i stua til Bård.

Vi kom hjem til Tromsø med 1 av to oppdrag utført (+ ei ny saltbøsse)
Reisabrennevinet må bli på neste tur.

Takk for et hyggelig opphold , Bård.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var da så lite. Du er hjertelig velkommen tilbake igjen!
Bård

Monday, 05 February, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Det var da så lite. Du er hjertelig velkommen tilbake igjen!
Bård

Monday, 05 February, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Katti skal du sende de bildan du sa du skulle gjøre? E lei av å vente nå...
Bård

Monday, 05 February, 2007  
Blogger Misha BB said...

åh, du... fy faen, den turen skulle jeg ha hatt lyst til å väre med på!

jeg skulle ha gjort mye for å få sett den scenen med jon sigurd og ho dama.

Monday, 12 February, 2007  

Post a Comment

<< Home