Thursday, November 30, 2006

Middag med meg selv.

Siden mine samoere ikke spiste middag når jeg gjorde i dag, fikk jeg ikke fortalt om dagen min. I min familie snakket vi alltid om dagene våre v/middagsbordet, her var det fritt fram for å snakke om alle ubetydelige og betydelige hendelser. I mangel på a) Min famile eller b) Mine samboere. Ser jeg behovet for å fortelle det her.
Sto opp. Tok toget til uni (Det er dritt kjedelig , tar en time , og før man vet ordet av det våkner man i Sabadell.) På universitetet var det en handikap-event. Litt sånn pro-handikap. Prøv en rullestol/blindestokk etc! Se rullestolbrukere gjøre triks m/rullestol (kjøre over ramper og sånnt) Kjøpte en julegave til min venn Ina. Lagd en lignende julegave til Maria. Spist.
Ble sur på de tullingen som tagger ned hele universitetet med "Bolonya-prossess-anti-kampanje"(jeg synes det er fint å være ung og sint, men jeg synes ikke nedtagging av HELE sitt eget universitet er det beste botemiddlet, tenk nå må de bruke sitt allerede sprengte budskjett på å vaske vekk dritten etter dem. I dag så jeg en av skinnjakkene som står bak herverket, jeg hadde lyst til å skylle henne ut, men jeg kom fram til at jeg ikke skulle gjøre det, siden mitt spanske bannevokabular går i ; Faen, homo, teiting, drit på mora di! ) Lest en skvett. Tok toget hjem. På toget hjem var det to gutter som satt og pratet. Den ene Hollandsk, den andre fransk. Den franske forteller om hva han hadde sagt da han kom på skiftet.
Are you working shit-ft? (Så ler han godt)Den hollanske forstår ikke hva han mener. (Ikke jeg heller) SHIT-FT (hø hø hø) Jeg ler godt inni meg når den franske forklarer vitsen sin til den Hollanske og Den franske ler litt tvunget da han fatter poenget.
Så gikk jeg innom Mr Kinky og kjøpte en mango. Mr kinky er som kjent ikke veldig service-minded, men i dag måtte han bare sortere noen druer og skru ned technomusikken før jeg fikk betalt den jævla mangoen. På vei hjem hilste jeg på den tidligere nevnte "Vakta" (Vi er fortatt bare på heiet. ) Når jeg kom hjem spiste jeg litt av en ostekake (Siden jeg glemte en viktig ingrediens i prossesen da jeg lagde denne kaken, vet jeg nå hvordan lager hjernemasse-spesialeffekter til kommende splatterfilmer. )
Thats it
Hva med deg?

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

(ved middagsbordet)
Jeg var på hyttetur med utropistene fra i forri-gårs til i går. Der hadde vi PFU-QUIZ (en suksess.) mitt lag tapte, og måtte ta oppvasken og kjøkkenet dagen derpå. Brensholmenhytta har blitt innvadert av de skumleste dukkene, som har tatt kjønnsskifteoperasjon flere ganger ser det ut som. Fritz syntes de var så skumle at han kastet den ene ut av vinduet. Senere på kvelden drakk vi mer, spilte ølspill, spiste hjemmelagd pizza , danset til Prince og andre herligheter av 80-tallet, til slutt sovnet jeg oppå Clemet, som senere dytta meg ut av sofaen! Jeg sov 3 timer - I EN STOL. På veien hjem tok vi alle distriktsbuss nr. 1. Clemet fant en skatt og vi ble fascinert av alle grende-ungene, som kom på bussen i midten-av-ingenmannsland. En fin hyttetur.

Friday, 01 December, 2006  
Blogger Misha BB said...

Stod opp etter fem timers søvn for å jobbe vidre med to eksamener som skal inn på fredag. Dro sammen med madammen på konsert (eksamenskonsert, musikkhøyskolen) med ei rumensk dame som har bodd i Tromsø, som vi har blitt kjent med på kendotrening. Så dro vi på Gamle Majors Lab (et sted med B-skrekkfilmstil!) for å drikke kaffe og staropramen med hu som hadde konserten. Etter en kjapp rollerburger for å komme i balanse igjen, rett hjem igjen for å skrive videre på de F-ing oppgavene. Nå har vi spist middag med søstra til madammen hjemme hos oss, og snart må jeg jobbe vidre gjen... Schizodag.

Saturday, 02 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

det e no koselig kristin at du minnes de gamle familiemiddagene vårres. Æ har no itj gjort så my idag æ da. Han Geir Ove sett no bære på rommet sett å spella tv-spill. Plattingen ska no kom på besøk etterpå, så æ ska no prøv mæ på ei ostekake æ å da sjøh. Gla i dæ Kristin, hilsen Mor Heimsnes!

Sunday, 03 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

Hei mor. Så hyggelig at du håndterer det nye mediet, internett så godt... Nesten så jeg mistenker Hejdi dog for å være postens egentlige forfatter, dere har nokså lik skrivestil. Uansett; Hygg deg med plattingen og ostekake!

Sunday, 03 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

Ha ha ha FPU-quiz lyder kjent. Jeg tror jeg var på lag med jørn, andreas og Beinnern i fjor. Jeg tror vi tapte. jommen gjorde vi ikke det. Med glans. For vi hadde brendevin og det har jo aldri vært noe særlig i kombinasjon med pfu..

Sunday, 03 December, 2006  
Blogger Benedikte said...

Nei Kriss, vi kom på 2. plass av fire lag. Vi var nestbest! Enda vi var det fulleste laget som ikke tok quiz'en så høytidelig. Men denne gangen tapte laget mitt, som Stian nevnte.

Min dag:
Var på julebord i går og sov derfor til klokka fire. Sto opp, dusja og stekte meg egg til frokost (i beste søndagsmiddagstid). Rydda og vaska rommet, skifta på senga. Lagde og spiste middag (spaghetti bolognese) med Jørn. Så film (House of Wax - dååårlig skrekkfilm med Paris Hilton) med Trude, Sylvia og Vivi (de to sistnevnte er to sveitsere som bor hos oss for tida). Gikk så ned for å tjuvlåne PC'en til Jørn, siden jeg ikke har min egen PC.

Sunday, 03 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

Jommen, det var gode nyheter. Jeg tror vi må lansere t.h.e sitt manglende svar snart... Slik at vi kan finne en annen dommer.

Sunday, 03 December, 2006  
Blogger Misha BB said...

FPU Quiz...
Fremskrittspartiets Ungdom Quiz?
Ikke det at det ikke kan komme mange morsomme spørsmål i en slik quiz:
- Hva heter han fyren i Troms FpU med hitlersveis?
- Hva var det FpU Troms foreslå gjøre med flyktninger så man skulle vite hvor dem var til enhver tid?
- Hva vil Kristoffer Kanestrøm gjøre med mobbere i ungdomsskolen?
Etc...

Monday, 04 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

Ha ha ha. Ja, det er jo ikke mangel på skandaler.
FPU-Quiz på driv hver fredag. Fete premier. Terje søviknes kan jo kanskje være quiz-master..
Han har jo så godt lag med "ungdommen"

Monday, 04 December, 2006  
Blogger Misha BB said...

Og premien for beste lag er...

For de over atten: En gratis ekskursjon til asylmottak for å se på negrene, sprit og våpen inkludert.

For de mellom atten og seksten: "The Liberalist Cookbook" av Ayn Rand - en hundre siders innføring i hvordan man kan få frykt for alle som ikke er hvite og rike; skattesnusk og samfunnsforakt; samt væpna imperialisme til å høres ut som et legitimt politisk program.

For de under seksten: Terje Søviknes, innpakket i rødt julegavebånd og svart lær.

Tuesday, 19 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

Gla Melding...
Nylig skjedde det noe.
Mr kinky.
Den sure , prepubertale frukthandleren.
Løfter hånden.
Vinker og smiler.
misson complete...

Sunday, 24 December, 2006  

Post a Comment

<< Home