Tuesday, December 05, 2006

Ninja-dagen

I dag kunne Gro fortelle meg at det var Ninja-dagen. Og hun hadde brukt den i ekte Ninja-stil. Jeg ble litt trist for at Ninja-dagen var over da jeg fikk rede på det, uten å ha utrettet stort. Så vi fant ut at kanskje 8 Desember kunne bli en fin merkedag. Da er det 15 år siden sovjetunionens falll. I anledning dagen kan man f.eks kalle sine medmennesker "Kammerat" (med Akp-ml trykk på fjerde stavelse.) Plystre på internasjonalen, (legger ut en link om noen skulle trenge repitisjon) drikke vodka og kanskje spise noe erkerussisk (jon Sigurd/Mikkel kan sikkert komme med noen gode eksempler på hva dette måtte være.) Gro foreslo rødbetter , da det er både billig og lett tilgjengelig føde som minne om våre venner i øst.
Moskva-Mikkel kunne kanskje holdt et foredrag, og St.Petersburg-stian kunne visst et av sine berømmelige lysbildeshow.Filmklubben har sikkert en eller annen stumfilmkonsert på lager ellers er vel Villa P fylt til randen av sovjetisk popmusikk.

Det blir nok en herlig merkedag, og som Gro poengterte; Den er til og med på en fredag!

6 Comments:

Blogger Benedikte said...

Jeg trodde dette foregikk hver helg i Villa P. I alle fall dansing til russisk popmusikk. Liker idéen din!

Wednesday, 06 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

JA, jeg tror det ville vært fantastisk! mange entusiastiske fjes,,, Bårdsen og jørn inkludert
En riktig 17 mai nr 2

Wednesday, 06 December, 2006  
Blogger Benedikte said...

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/12/07/485303.html

Thursday, 07 December, 2006  
Blogger Krissabing said...

jommen sa vi smør...

Thursday, 07 December, 2006  
Blogger Benedikte said...

Aaaah!
Et vakkert uttrykk som er i ferd med å dø ut, i likhet med "lumpen" og "saft suse". Bra du skaper liv i språket igjen! Jeg er lutter øre for flere glemte ord og uttrykk! (kanskje dette kan bli vår kk-nisje? vekke liv i språket?)

Friday, 08 December, 2006  
Blogger Misha BB said...

Høres ut som et fantastisk konsept, håper åttende desember ikke faller midt oppi fire eksamener neste høstsemester.

Vel... Håper jeg ikke HAR fire eksamener på en måned neste høstsemester. For da har jeg strykt (stryket? strøkki? eh...) STRØKET på noe dette semesteret.

Tuesday, 19 December, 2006  

Post a Comment

<< Home