Thursday, February 15, 2007

Ekstrem vinter....

Det finnes mange gode og dårlige unskyldninger for å ikke gå på forelesning.
På mitt fag er det obligatorisk oppmøte. Det betyr at professoren leser opp alle navn, og lager et sirlig kryss ved de som havner i kategorien "pliktoppfyllende"
Unskyldningene for å ikke kommer på forelesning er mange. Ofte litt løgnaktige, kreative og som regel bunner fraværet EGENTLIG i unge arkeologstudenters hang til øl.
Men, på Onsdag hørte jeg tidenes unskyldning. (Som faktisk er sann)
Som gjorde at professoren nikket empatisk når Anni formidlet det dramatiske budskapet:

"Ingebjørg er ikke på forelesning, fordi hun har snødd inne".

JEg synes det er hysterisk morsomt å bo i en landsdel hvor "Nedsnydd" blir regnet som gyldig fravær

2 Comments:

Blogger Marienborg said...

Ingeborg har min dypeste medfølelse. Naboen min måtte her om dagen hoppe ut av soveromsvinduet å måkke sæ inn, førr å komme sæ ut. Hipp hipp hurra for kong Vinter!

Thursday, 15 February, 2007  
Blogger Benedikte said...

For et par uker siden måtte Frithjof hoppe ut verandadøra og måkke seg inn til husdøra etter et snøras fra taket. Så snødd inne må absolutt være et gyldig fravær i denne byen.

Tuesday, 20 February, 2007  

Post a Comment

<< Home