Thursday, February 08, 2007

Nyttårsfortsett; Være snill mot internasjonalestudenter.

Siden jeg selv har vært i den noe forvirrede kategorien "internasjonal student" lovde jeg meg selv at jeg skulle være snill med I.S når jeg kom tilbake til Tromsø. (Ikke det at jeg noen gang har vært slem med dem, men kanskje få meg flere internasjonale venner, intigrerer dem i et norskt studiemiljø osv.)
Det går ikke særlig bra. Men jeg smilte (varmt) til en russisk I.S jentegjeng jeg så på busstoppet utenfor universitetet og jeg stikker stadig innom I.S hang-out Nr 1 , Bodegan, om ikke for åsnakke med, så for å være i samme rom som I.S
Jeg kan også meddele at jeg bor med 2 Internasjonale studenter, (ganske så intigrerte sådan) som jeg prøver å være snill i mot (kaller de ikke hvitløksspisere og sånnt) mobber de heller ikke for deres hang til frityrsteking.

Jeg synes det faktum at jeg bor sammen med to Internasjonale studenter gjør at jeg kan sette "mission complete" på nevnte nyttårsfortsett.
(I allefall viss jeg fortsetter å vise en like stor entusiasme hver gang Joep iverksetter "frityrensdag" "alt kan friteres" osv.)

2 Comments:

Blogger Misha BB said...

Det var en fem på blinder forrige uke i Universitas: "Har du gjort noe for å bli kjent med internasjonale studenter i det siste?"

En dude svarte: "Jeg bodde sammen med en same i fjor!"

Det er bra du drar opp gjennomsnittet. Selv bor jeg i 60% utelandsstudentbydelen og går i en klasse med bare femti prosent nordmenn... og har vondt for å huske ord på norsk for tida :(

Monday, 12 February, 2007  
Blogger Misha BB said...

haha!det stemmer, Joep blir den ene internasjonale studenten din ja! Kall han en kvitlöksspiser fra mä!

unnskyld bokstavtullet, jäg ër i fel land.

Monday, 12 February, 2007  

Post a Comment

<< Home