Thursday, February 08, 2007

Nyttårsfortsett; Få en jobb (slik at jeg kan ta del i forbrukskulturen)

Hei. For å ikke glemme mine arbeiderklasseforankringer har jeg valgt å ta meg en jobb i omsorgsyrke ved siden av studiene. Dette yrke er noe dobbeltnavnbefengte som får meg til å ha lyst til å bruke mitt noe ubrukte dobbeltnavn (kanskje med bindestrek til og med) for å ankre inn litt jovial og trivelighetspoeng. I mitt nye yrke som Kristin-Renate operer jeg som levende klatrestativ og jobber med foreldre small-talk (Som jeg forøvrig er svært dårlig på) men jeg rykker stadig opp å har blitt bedre på; "I dag har vi drukket kakao og vært på tur". Eller "i dag har "Stian" vært kjeeempe flink til å tegne og perle".(I et noe tilgjort og veslevoksent toneleie) Mitt konkurranseinstink har også med tiden blitt noe modifisert, da jeg innser at jeg ikke kan bli snurt og fornærmet bare fordi om barna til stadighet prøver og jukse og lage "joker nord" regler i stigespill. "Wooops klisstin , du fikk fem, da faller du ned allle stigene og må begynne heeeelt på nytt fordi om du ligger i teten" (arrrgh).
Det beste med yrket er "kviling" som er en gylden anledning til å lure til seg en power-nap medan Karsten og Petra eller "Pippi drar til sjøs" underholder barna.

Ellers tegner vi mye og kjøleskapet mitt er allerede fylt av barnestreker av typen; "En mann som krøller seg inn i buksa trusa , og genseren sin" "jente som nesten blir spist av en steinbit" og "mann-med-et-bein-som-hopper-høyere-enn-alle-mennskene-og-har-en-merkelig-hatt-kalt-potori".

Opp i alt prøver jeg å bevare forstanden.

1 Comments:

Blogger Misha BB said...

hehe. höres ut som en... interessant jobb.
sjölv har jeg tatt dypdykk ned i proletariatet ved å begynne som totalt inkompetent vikarlärer ved voksenoppläringa i Oslo.

mye utfordringa der og:
"Så, nå skal vi läre og laste ned et bilde fra nettet og lagre den i Mine Bilder".
"Ehh, nei asså... Det er nokk bilder i denna mappa, asså... Syns nå jeg da..."

Men man for no smör på bröskiva ja.

Monday, 12 February, 2007  

Post a Comment

<< Home