Friday, November 17, 2006

Dette er til deg , Benedikte.

Siden Benedikte er den eneste jeg kjenner som har et like entusiastisk forhold til fenomenet "Lesesalstøy" som meg, og at det derav sannsyligvis ikke appelerer i like høy grad til de resterende 2 lesere av denne bloggen, oppfordrer jeg dere til å overse denne posten.

Det har seg nemmelig sånn at jeg i det siste har hengt litt på biblioteket ved "Escuela Industrial" 1. Fordi det er mye nærmere mitt hjem og jeg slipper å sitte på det helsikes toget 2 timer hver dag.
2. Fordi jeg liker den dekadente atmosfæren skolen kan tilby.

Generellt vil jeg rose mine spanske medstudenter for deres respekt for ro og orden (Mon tro om Franco kan ta deler av æren for dette?) Det er alltid stille på lesesalen. Om noen mot formodning skulle finne på å a) Prate med sidemannen b) Ta telefonen c) På annet vis lage støy.
Blir vedkommede utsatt for et helt kor av hysjing med påfølgende olme blikk. For oss som stortsett har lesesal på UB , vet at bråket der kan være en sterk mental utfordring. Det er alltid en eller annen som ikke har forstått konseptet "lesesal" og a) prater i telefonene b) Prater med sidemannen c) I-podfenomenet er også en ny, og skrekkelig utvikling. Da de som hører på poden sin tror at den kun er hørbar for eieren selv , men at i virkeligheten høres "High way to hell" like godt for oss andre som for eieren ... Vel nok om dette. Den nye lesesalen min har en type støy som jeg aldri har vært utsatt for før. Jeg snakker ikke om "ammende-mødre-støyet" eller " pubertalt stemmeskiftestøy" som vi ofte utsettes for på Fokus. Dette er nemmelig "mat-nat-Støy". Her er tasting på kalkulatorer, passere som skal lage 180 graders vinkler, rasling med mattebøker, blypenner, igjenzipping av penalhus det rådende støy. I hele tatt mye bevegelse, men ikke noe prat.
Har du vært på mat-nat bibiloteket i Tromsø? Er lignende fenomen oppdrivbart der, eller er dette et erkespansk Mat-nat-tryne-fenomen?

1 Comments:

Blogger Benedikte said...

Nei, har kun vært på mat.nat når jeg leverer ut Utropia, og blir alltid så skremt av grupperingene med nerder at jeg ikke har noen planer om å bevege meg lenger inn på mat.nat-biblioteket.

Monday, 20 November, 2006  

Post a Comment

<< Home