Sunday, November 12, 2006

Populærkulturens overfylte søppelspann,..

Det er meg. Jeg husker Aron Carter (Nick Carter, forhenværende Backstreet boys medlem sin lillebror) som med sin infantile røst skulle plage vettet av en hel generasjon oposjonelle fjortisser med låter som "Crazy little party girl" og "Crush on you" . Jeg vet uforskammet mye om Morten Harket (og resten av A-ha) sitt forhold til tarmskylling. Jeg vet at min "gamle flamme" Taylor Hanson har rukket å få to barn. Kan fortsatt enkelte Yakida, Hanaomi (for uinvidde , kvinnen bak hitten "born in a fishermans net") Aqua, Peter Andre ,og Hanson tekster på rams. Jeg kan alt for mange rekorder fra 1980 utgaven av Guiness Rekord bok (visste du at den minste kvinnelige dvergen som er målt var 61 cm ved sin død i 1895 ?At den største sjøstjernearten kan bli opptil 6 kg? Eller at verdens mest alkholiserte individ (1750-1811?) drakk fram til sin død i en alder av 61 år, 4 flasker ruby port i døgnet?) Jeg kan fortsatt telefonnumret til forhenværende lærere jeg pleide å tulleringe til på barneskolen. Jeg vet at alle medlemmene i Hanson synes at Jelly Beans er veldig godt (Var skap-fan) At Tom Waits"closing time" kom ut 12 Mai 1973, At den gjennomsnittlige BH størrelsen er C-cup. Og at Donald Trump er født 14 Juni 1966, for å nevne noe...

Grunnen til at jeg skriver dette på en dag som denne er; Hvorfor sitter disse totalt, jeg understreker TOTALT, unødvendige kunnskapene som støpt, mens når jeg for ente gang prøver å lese noe som jeg vil vite, som jeg i følge pensum-listen min MÅ vite, f.eks kapitl 7 "Enviromental formation processes" forsvinner det som smør i teflon fra hjernen min. Når jeg for andre gang prøver å lese dette kapitlet er jeg som en gullfisk, hver gang oppdager jeg noe nytt; "næ, så interessant" før det igjen går i den etterhvert så innholdsrike Glemmeboka.

Mitt ønske til evolusjonen, om man kan kalle det det, er en slags "ctrl+alt+del" funksjon på hjernen , slik at jeg selv kan bestemme hvilken kunnskap jeg til enhver tid er i besittelse av.
Kjennskap til Morten Harkets indre organer er definitivt i kategorien slett, slett, slett!!!!

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hei.

Vet dette ikke har noe med saken å gjøre, men jeg vet at du er så glad i "ord deling" at jeg må legge til en link til en artig side om dette fantastiske fenomenet:

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Sjekk sida ut, den er ganske artig.

Monday, 13 November, 2006  
Blogger Benedikte said...

Dette er nok straffen for å være lavkulturell... Hjernen din er ikke innstilt på å ta til seg kunnsakper over et visst kulturnivå, derfor ender du opp med all mannskiten bare lavkulturelle interesserer seg for. Og du mente jeg var i forfall? Hah! (merker at konkurransen blir mer bitter og hissig nå...)

Monday, 13 November, 2006  
Blogger Krissabing said...

Hei Beinnern, hva er kunnsakper?

Monday, 13 November, 2006  
Blogger Benedikte said...

Har du aldri møtt Kunnsakper? Hæ? Aldri vært på ost og vin hos Kunnsakper? Herregud...

Tuesday, 14 November, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Du har aldri vært på ost og vin hos meg, Benedikte.

Tuesday, 14 November, 2006  
Blogger Benedikte said...

Beklager Per, takk for utallige invitasjoner, men som jeg har sagt til deg tusen ganger før: Jeg har ikke råd til å fly ned til Oslo hver helg kun for å spise ost og drikke vin med deg! Men selvfølgelig kjære Per, en vakker dag kommer jeg på besøk til deg!

Tuesday, 14 November, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Kriss, du har vært på ost og schprit hos meg!

Tuesday, 14 November, 2006  
Anonymous Anonymous said...

ok, hør her. Dette har ingenting om å være såkalt høykulturell, lavkulturell eller mellomkulturell. Dette har med å være et bra menneske, som har frivillig ufrivillig lært seg fraser, fakta og annet som er som smør i panne på forspiel med fremmede mennesker. Såkalte icebreakers! skulle for eksempel ønske at det første du hadde sagt til meg var at den største sjøstjernearten kab bli opptil 6 kg! Jeg hadde da elsket deg umiddelbart! men elskoven har heller sneket seg på meg som en jelly bean! Uansett, poenget er: FUNFACTS ER IKKE LAVKULTURELT, MEN ET SIKKERT TEGN PÅ AT DU ER ET FLOTT MENNESKE. JA TIL FUN FACTS! forresten, visste du at de fleste elefanter veier mindre enn tunga til en blåhval?

Friday, 17 November, 2006  
Blogger Krissabing said...

Takk for støtte og support i forhold til ho "onde-Beinne" som hun fra nå og av blir hetende...Fun Facts er livet! Husker du forresten i tja, la oss si 1999, da sto det fun facts bakpå etiketten på cola flaskene. Det er fint. Få høyt blodsukker, men på den andre siden , bli smart!

Friday, 17 November, 2006  
Blogger Benedikte said...

Unnskyld meg Kriss, men hvem var det som begynte? (hinter til noen ONDE kommentarer om noen bilder av meg, hvor jeg hadde en fun icebraker-parykk!)

Monday, 20 November, 2006  

Post a Comment

<< Home